-
Scientific and research based articles
-
• shekhavat, younes, Faranak Khodakarami, and . "Evergreen: An existential video game to increase the indices associated with existential thinking in the audience." Entertainment Computing ( JCR ) 50, no. 100679 (1403): 12.
-
• shekhavat, younes, and hossein zarei. "Enhancing the Sense of Immersion and Quality of Experience in Mobile Games Using Augmented Reality." Journal of Computing and Security ( e ) 3, no. 1 (2016): 53–62.
-
• shekhavat, younes. "KioskAR: An Augmented Reality Game as a New Business Model to Present Artworks." International Journal of Computer Games Technology ( Scopus ) online, no. online (2016): 1-13.
-
• shekhavat, younes, and . "SEDEX: Scalable Entity Preserving Data Exchange." IEEE Transactions on Knowledge and Data Engineering ( JCR ) 28, no. 7 (2016): 1-14.
-
• shekhavat, younes. "Nowcasting Mobile Games Ranking Using Web Search Query Data." International Journal of Computer Games Technology ( Scopus ) online, no. online (2016): 1-9.
-
• shekhavat, younes, and poorya nomani. "A Comparison of Active and Passive Virtual Reality Exposure Scenarios to Elicit Social Anxiety." The Southeast Asian Journal of English Language Studies ( JCR ) 4, no. 2 (2017): 1-13.
-
• shekhavat, younes. "Behavior Trees for Computer Games." International Journal on Artificial Intelligence Tools ( JCR ) online, no. online (2017): 1-27.
-
• shekhavat, younes. "Privacy Preserving Cloth Try - On Using Mobile Augmented Reality." IEEE Transactions on Multimedia ( JCR ) online, no. online (2017): 1-9.
-
• shekhavat, younes, and . "The effect of tracking technique on the quality of user experience for augmented reality mobile navigation." Multimedia Tools and Application ( JCR ) 67, no. 3 (2017): 1-36.
-
• toughi, shahriyar, mohammad hadi fathi, and younes shekhavat. "An Image Encryption Scheme Based on Elliptic Curve Pseudo Random and Advanced Encryption System." Signal Processing ( JCR ) online, no. 141 (2017): 217-227.
-
• shekhavat, younes, and hossein zarei. "Sense of Immersion in Computer Games using Single and Stereoscopic Augmented Reality." International Journal of Human Computer Interaction ( JCR ) online, no. 15 (2017): 1-4.
-
• shekhavat, younes, and hossein zarei. "تنظیم خودکار سختی بازی های توان بخشی با استفاده از روش یادگیری تقویتی چند تناوبی (یاقوت)." مجله مهندسی برق دانشگاه تبریز ( e ) 48, no. 1 (2018): 61-70.
-
• shekhavat, younes, and MohammadSadegh Nomani. "Projection-Based AR: Effective VisualFeedback in Gait Rehabilitation." IEEE TRANSACTIONS ON HUMAN-MACHINE SYSTEMS ( JCR ) online, no. online (2018): 1-11.
-
• shekhavat, younes, and . "CDI: Configurable Data Integration Using Property Precedence Relations." Journal on Data Semantics ( Scopus ) انلاین, no. انلاین (2019): 1-9.
-
• Behrouzpour-Baghmisheh, Marjan, Fatemeh Rezaei, Aylar Fakherian, and younes shekhavat. "تبدیل حرکات انسانی به یک نقاشی مفهومی بر اساس موسیقی با کمک سیستم ثبت حرکت: اقدام پژوهشی." پژوهش در علوم توانبخشی ( e ) 15, no. 1 (2019): 101-106.
-
• shekhavat, younes. "Battle of minds: a new interaction approach in BCI games through competitive reinforcement." Multimedia Tools and Applications ( JCR ) انلاین, no. انلاین (2019): 1.
-
• Amiri, Zahra, and younes shekhavat. "Intelligent Adjustment of Game Properties at Run Time Using Multi‑armed Bandits." The Computer Games Journal ( beinolmellali khareji ) انلاین, no. انلاین (2019): 1.
-
• shekhavat, younes, Milad Jafari-Sisi, and samad rohi. "Affective interaction: Using emotions as a user interface in games." Multimedia Tools and Applications ( JCR ) انلاین, no. انلاین (2019): 1.
-
• Ali Farshbaf Akbari, Nazanin, younes shekhavat, mohamadreza AzadehFar, and samad rohi. "سارای: بازی رایانهای با رویکرد آموزش سلفژ در موسیقی مبتنی بر دریافت و آنالیز صوت." پژوهش در علوم توانبخشی ( e ) 15, no. 4 (2019): 1-11.
-
• Shahabi, Nasrin, Elahe Ghorbani, and younes shekhavat. "بررسی زمان واکنش در تشخیص تنالیته های رنگی مختلف در بازی های رایانه ای." پژوهش در علوم توانبخشی ( e ) 15, no. 4 (2019): 1-10.
-
• Jozi, Mina, Kosar Mahmoudi, and younes shekhavat. "مصورسازی تعاملی داده های مربوط به تأثیر بازیهای خشونتآمیز بر رفتار کودکان و نوجوانان: اقدام پژوهی." پژوهش در علوم توانبخشی ( e ) 15, no. 5 (2020): 1-10.
-
• Soltani, Taban, Nasrin Shahabi, younes shekhavat, and yazdan movahedi. "بررسی تأثیرات کوتاهمدت بازی رایانهای تیرانداز اول شخص بر سطح توجه بصری با استفاده از ابزار ردیاب چشمی." پژوهش در علوم توانبخشی ( e ) 15, no. 6 (2020): 336-343.
-
• solhkonandeh, maryam, and younes shekhavat. "ادبیات فولکلور در سینمای انیمیشن و امکان سنجی تولید محتوا بر اساس قصه های عاشقانه فولکلور آذربایجان." مطالعات فرهنگی و ارتباطات ( e ) انلاین, no. انلاین (2020): 51-75.
-
• shekhavat, younes. "CFM: collusion-free model of privacy preserving frequent itemset mining." International Journal of Information and Computer Security ( Scopus ) 13, no. 3 (2020): 1-19.
-
• shekhavat, younes. "Collaboration or battle between minds? An attention training game through collaborative and competitive reinforcement." Entertainment Computing ( JCR ) 34, no. انلاین (2020): 1-10.
-
• shekhavat, younes, samad rohi, hesam sakian, and . "Play with One's Feelings: A Study on Emotion Awareness for Player Experience." IEEE Transactions on Games ( JCR ) انلاین, no. انلاین (2020): 1-10.
-
• sakian, hesam, yazdan movahedi, and younes shekhavat. "نبرد نورونها: افزایش تمرکز با استفاده از بازی رایانهای مبتنی بر بازخورد عصبی و رابط مغز-رایانه." فصلنامه عصب روانشناسی ( e ) 6, no. 20 (2020): 83-100.
-
• shekhavat, younes, and MohammadSadegh Nomani. "نمایش باورپذیر بازخورد تصویری در سامانه توانبخشی با استفاده از انسداد تصویر در نگاشت ویدیو." پردازش علائم و داده ها ( e ) انلاین, no. 3 (2020): 87-100.
-
• shekhavat, younes, Fereshteh Alizadeh, and samad rohi. "بررسی تاثیر استفاده از مربی مجازی در شبیه ساز هوشمند آموزش قوانین رانندگی بر عملکرد یادگیری." فناوری آموزش ( e ) انلاین, no. انلاین (2020): 1-10.
-
• solhkonandeh, maryam, and younes shekhavat. "ادبیات فولکلور در سینمای انیمیشن و امکانسنجی تولید محتوا بر اساس قصههای عاشقانه فولکلور آذربایجان." مطالعات فرهنگی و ارتباطات ( e ) انلاین, no. انلاین (2021): 1.
-
• shekhavat, younes, mohamadreza AzadehFar, hossein zarei, and samad rohi. "Sonification and interaction design in computer games for visually impaired individuals." Multimedia Tools and Applications ( JCR ) آنلاین, no. آنلاین (2022): 1.
-
• Amiri, Zahra, younes shekhavat, , and samad rohi. "KeepStep: Accommodating user diversity through individualized, projection-mapping based exergames for rehabilitation in people with multiple sclerosis." Multimedia Tools and Applications ( JCR ) آنلاین, no. آنلاین (2022): 1.
-
• Amiri, Zahra, younes shekhavat, and . "StepAR: A personalized exergame for people with multiple sclerosis based on video-mapping." Entertainment Computing ( JCR ) 42, no. آنلاین (2022): 1-12.
-
• shekhavat, younes, , , and Bagher Bahram Shotorban. "Breaking the frame in traditional Persian paintings, a prelude to remediation." Journal of Visual Art Practice ( Scopus ) 4, no. 21 (2022): 1-21.
-
• shekhavat, younes, Zheng Fang, Zhen Liu, Chih-Chieh Hung, Tingting Liu, and Xun Wang. "Learning coordinated emotion representation between voice and face." Applied Intelligence ( e ) 5, no. 1573-7497 (2022): 1-23.
-
• shekhavat, younes, erfan pirbabaei, Zahra Amiri, and . "Exergames for hand rehabilitation in elders using Leap Motion Controller: A feasibility pilot study." International Journal of Human-Computer Studies ( e ) 1, no. 1 (2023): 103099.
-
• shekhavat, younes, Samira Poudratchi, samad rohi, and Mohammad Reza Azadehfar. "BatSight: A Navigation Game to Map Environmental Information into Audio Cues." International Journal of Serious Games ( JCR ) 11, no. 1 (2024): 101-119.
-
• shekhavat, younes, and AliReza Zandi. "Gamification in Retail: Enhancing Grocery Customer Experience with Location-Based Strategies." International Journal of Serious Games ( JCR ) 11, no. 2 (2024): 43-63.
-
• shekhavat, younes, bager bahram, , and . "Visual adaptation of the traditional Persian painting for animation by study of Kerm Haftvad from Hezar Afsan animation series." The International Journal of Humanities ( e ) 1, no. 1 ( ): 1.
-
-
Scientific and promotional articles
-
• Hasanpour, Fatemeh, younes shekhavat, and Parisa Alikhani. "اثرات گرایش هنرمندان به اینستاگرام به مثابه یک گالری." جامعه، فرهنگ و رسانه ( e ) 7, no. 27 (2018): 32-48.
-
-
Specialized scientific articles
-
• Darkahi-Gharebaq, Mohammad, and younes shekhavat. "ارائه روشی برای تحلیل و طراحی فضای بازی با پیشبینی نحوه نگاه بازیکن با بکارگیری شبکههای عصبی کانولوشنی." مجله علمی پژوهش در علوم رایانه ( takhasosi ) 5, no. 17 (2020): 37-42.
-
-
Presented Papers in Conferences
-
• shekhavat younes, Abdollahi Parisa, 1395-02-28, Can Google Nowcast the Market Trend of Iranian Mobile Games?, 1, 1
-
• shekhavat younes, 1395-05-12, Competitive Reinforcement: A Rewarding Framework for Multi-Player Serious Games, 1, 1
-
• shekhavat younes, 1396-01-13, MPRL: Multiple-Periodic Reinforcement Learning for Difficulty Adjustment in Rehabilitation Games, 1, 1
-
• Amiri Zahra, shekhavat younes, , 1397-09-09, A Framework for Rehabilitation Games to Improve Balance in People with Multiple Sclerosis (MS), 1, 1
-
• Mostafavi Seyyeh Vahid, shekhavat younes, rohi samad, sakian hesam, pouralvar kazem, 1398-10-05, A Game-based System to Study the Danger of Advertising Displays for Pedestrians: Are They Really Dangerous?, 1, 1
-
• pouralvar kazem, shekhavat younes, rohi samad, 1398-10-05, The interplay between metacognitive strategies and learning styles in learning via serious games, 1, 1
-
• Poudratchi Samira, pouralvar kazem, rohi samad, shekhavat younes, 1399-10-03, Mind Wandering Detection and Application of a Computer Game (Focus) as an Intervention to Return Attention During Readings, 1, 1
-
• shekhavat younes, Amiri Zahra, , 2021-08-21, KeepStep: Interactive Projection-mapping Based Exergames for People with Multiple Sclerosis, 978-1-6654-3886-5, 1-3
-
• zarei hossein, shekhavat younes, rohi samad, 2016-01-31, افزایش حس غوطه وری در بازی های مبتنی بر تلفن های هوشمند با استفاده ازواقعیت افزوده, 1, 1
-
• aaa aaa, shekhavat younes, pourmohammadi Morteza, 2016-01-31, مطالعه تاثیر بازی رایانه ای در آموزش خلاقیت کودکان, 1, 1
-
• zarei hossein, shekhavat younes, 2017-02-18, توانبخشی بیماران مبتلا به اختلال حرکتی پا با استفاده از بازی رایانه ای مجهز به بازخورد لمسی و دیداری, 1, 1-9
-
• pirbabaei erfan, SakianMohamadi Hesam, shekhavat younes, 2017-02-18, تنظیم پویای دشواری بازی اتومبیل رانی چند نفره بر اساس الگوریتم یادگیری تقویتی, 1, 1-8
-
• Amiri Zahra, shekhavat younes, 2017-02-18, استفاده از الگوریتم راهزن چند مسلح برای تعیین رنگ پس زمینه بازی های رایانه ای اختلال طیف اتمیسم, 1, 1-7
-
• , , shekhavat younes, 2017-02-18, بررسی و مقایسه تجربه کاری کنترل کننده های بصری و حرکتی در بازی های واقعیت افزوده مبتنی بر تلفن های هوشمند, 1, 1-8
-
• soltani nezhad mohammad, shekhavat younes, 2017-02-18, بررسی نقش داستان پویا و تعاملی در بازی های رایانه ای با تحلیل چهار مورد از بازی های سبک نقش آفرینی, 1, 1-7
-
• Alikhani Parisa, shekhavat younes, 2017-11-23, بازی پو متناسب با تن یافتگی زنانه و محبوبیت آن در میان زنان در ایران, 1, 1
-
• Alikhani Parisa, shekhavat younes, 2017-11-23, خلق شگفتی های بصری در بازی های رایانه ای: مطالعه موردی بازی قهرمانان مزرعه, 1, 1
-
• zarei hossein, Alizadeh Fereshteh, shekhavat younes, 2018-02-14, بدوبیو؛ بازی وار سازی حرکات ورزشی دو د جهت افزایش تحرک, 1, 1-10
-
• Mostafavi Seyyeh Vahid, Soltani Reza, shekhavat younes, , 2018-02-14, ارائه روشی در جهت بهبود روند طراحی مرحله در بازی های رایانه ای با استفاده از دستگاه ردیاب چشم, 1, 1
-
• zarei hossein, shekhavat younes, 2018-02-14, پیاده سازی یک سیستم تشخیص حرکت بی سیم در جهت شبیه سازی حرکات بازیکن در یک بازی رایانه ای جدی, 1, 1-9
-
• Jamali Rezvaneh, shekhavat younes, 2019-02-21, گل پر: مصور سازی اطلاعات بازیهای رومیزی در جهت بررسی و آنالیز دادههای سن و رتبه, 1, 1
-
• Safari Yasaman, Nasr-Esfahani Shiva, Hayati Raheleh, shekhavat younes, 2019-02-21, بررسی کارایی آموزش مبتنی بر تقلید حرکت در محیط واقعیت مجازی برای حرکات موزون آذری, 1, 1
-
• Karami Zohreh, Ahmadpour Sahar, shekhavat younes, 2019-02-21, فراهم کردن امکان تحلیل اطلاعات فروش بازیهای رایانهای با استفاده از مصورسازی هوشمند داده ها, 1, 1
-
• zarei hossein, shekhavat younes, , 2019-02-21, کشکک: توانبخشی زانو با تأکید بر بازی وارسازی حرکات تمرینی توانبخشی, 1, 1
-
• Rad Ehsan, Jafarnezhad Hediyeh, shekhavat younes, 2019-02-21, ویو: بازی جدی با هدف آگاهسازی افراد نسبت به پیشداوری و قضاوت, 1, 1
-
• Abasinia Saba, shekhavat younes, 2019-02-21, بهبود طراحی محیط بازی رایانهای با استفاده از دستگاه ردیاب چشم بر اساس نظریه رنگ, 1, 1
-
• Alizadeh Fereshteh, rohi samad, shekhavat younes, 2019-02-21, ترافیک سیم :7بازی شبیه ساز رانندگی 2برای بررسی تأثیر حضور مجازی مربی در آموزش قوانین رانندگی, 1, 1
-
• Rahmani Meysam, shekhavat younes, 2019-02-21, مصورسازی هوشمند داده های بازی فیفا 18جهت تحلیل بهتر بازیها, 1, 1
-
• Poudratchi Samira, rohi samad, shekhavat younes, 2019-02-21, طراحی و پیاده سازی مراحل بازی سکویی دوبعدی تطبیق پذیر با استفاده از تولید محتوای خودکار رویه ای, 1, 1
-
• Pourjafar Mahdi, Mousivand Abbas, shekhavat younes, 2019-02-21, بازی بیاب: بهبود تعامل افراد نابینا در استفاده از تلفن همراه با طراحی یک رابط کاربری جدید در یک بازی تلفن همراه, 1, 1
-
• Zandi AliReza, shekhavat younes, 2019-02-21, ارائه چارچوبی برای توسعه فروش با استفاده از بازی وارسازی, 1, 1
-
• Darkahi-Gharebaq Mohammad, Aslfathi Ali, shekhavat younes, 2019-02-21, ارائه روشی برای تحلیل و طراحی فضای بازی با پیشبینی نحوه نگاه بازیکن با استفاده از شبکههای عصبی کانولوشن, 1, 1
-
• Zandi AliReza, shekhavat younes, 2019-11-13, ارائه چارچوبی برای بازی وارسازی تبلیغات شهری برای افزایش تعامل میان شهروندان و بنگاههای کسب و کار, 1, 1
-
• Soltani Taban, Shahabi Nasrin, shekhavat younes, movahedi yazdan, 2020-02-19, بررسی تأثیرات کوتاه مدت بازی رایانه ای تیرانداز اول شخص بر سطح توجه بصری با استفاده از ابزار ردیاب چشمی, 1, 1
-
• Abasinia Saba, shekhavat younes, pouralvar kazem, faramoushi mahdi, 2020-02-19, فیروزه:چارچوبی جهت بهبود تجربه کاربری در بازدید از اماکن تاریخی با استفاده از بازی وار سازی, 1, 1
-
• akbarzade hadi, valipour mehrdad, khorshidi sajad, shekhavat younes, 2020-02-19, طراحی ابزار نقاشی دیجیتال با رویکرد واقع گرایانه به کمک واقعیت مجازی, 1, 1-11
-
• Ali Farshbaf Akbari Nazanin, Heidarian Elnaz, Haghi Maryam, shekhavat younes, Ahmadnejad Farhad, 2020-02-19, بررسی زمان واکنش بازیکنان در بازی های رایانه ای، در محیط های مختلف, 1, 1
-
• Dastouri FatemehZahra, Mousavi Zegloujeh fatemeh, Soltani Somayeh, shekhavat younes, 2021-02-18, نگاشت حرکات موزون به تصاویر انتزاعی و هنری توسط سیستم ضبط حرکات, 1, 1
-
• Ali Farshbaf Akbari Nazanin, shekhavat younes, AzadehFar mohamadreza, rohi samad, 2021-02-18, طراحی هنری سناریو و گرافیک بازی سارای با رویکرد هویت فرهنگی منطقه آذربایجان, 1, 1
-
• FAREGH Seyed Ali, Khounkari Zahra, shekhavat younes, 2021-02-18, تحلیل مدیریت پروژه های بازی سازی با استفاده از روش SWOT با رویکرد بهینه سازی (نمونه موردی بازی (Assassin Creed Odyssey), 1, 1
-
• Poudratchi Samira, pouralvar kazem, rohi samad, shekhavat younes, 2021-02-18, بازی «جستجوگر» برای تقویت توجه پایدار به منظور افزایش عملکرد ذهن آگاه, 1, 1
-
• Dastouri FatemehZahra, Poudratchi Samira, Mousavi Zegloujeh fatemeh, shekhavat younes, 2021-02-18, تحلیل اطلاعات فروش بازی های اپ استور با استفاده از مصورسازی هوشمند داده ها به منظور تولید بازی های جدید, 1, 1
-
• shekhavat younes, DadKhah Susan, 2022-02-07, رویای هوش مصنوعی خود تنظیم و هنرمند, 1, 1-12
-
• shekhavat younes, Tabatabayi Ava sadat, 2022-05-05, بررسی انواع مجسمه های تعاملی, 1, 1-17
-
• Dastouri FatemehZahra, shekhavat younes, 2022-05-17, بررسی و تحلیل استفاده از هوش مصنوعی در خلاقیت و ایجاد هنرهای تجسمی, 1, 1
-
-
Authored Books
-
• shekhavat, younes. طراحی تعامل انسان و رایانه.Tabriz:دانشگاه هنر اسلامی تبریز,2017.
-
• shekhavat, younes. لذت طراحی بازیهای رایانه ای.Tabriz:دانشگاه هنر اسلامی تبریز,2021.
-
• shekhavat, younes. هنر هوش مصنوعی.Tabriz:دانشگاه هنر اسلامی تبریز. This book hasn't been published yet
-
-
Translated Books
-
• shekhavat, younes, samad rohi, and kazem pouralvar. بازی هوشمندانه.Tabriz:دانشگاه هنر اسلامی تبریز,2021.
-
-
Conducted Researches
-
• بررسی و توسعه بازی های توان بخشی حرکتی با استفاده از فن آوری واقعیت افزوده, پایان یافته, 2018-08-25
-
• بررسی و مطالعه ظرفیتهای روایی داستانهای فولکلور عاشیقی آذربایجان در سینمای انیمیشن, پایان یافته, 2020-05-16
-
• بررسی ظرفیت هنرهای صوتی در طراحی بازی های رایانه ای برای افراد دارای اختلالات بینایی, پایان یافته, 2022-05-22
-
-
Thesis (supervisor)
-
• پرک کبوتر نامهرسان: بازی گفتاردرمانی برای کودکان با اختلالات تولید صدا, فائزه برگی, c, کارشناسی ارشد, 2023-09-21
-
-
Awards & Honors (in terms of: paper, project, etc...)
-
• بازی RehabMap, ملی, سایر, 2017-12-21
-
• بازی کشکک, ملی, سایر, 2019-02-09
-
• بازی جدی PR-H, ملی, سایر, 2019-02-09
-
• بازی شبیه ساز آموزش قوانین رانندگی, ملی, سایر, 2019-09-26
-
• بازی تیزران, ملی, سایر, 2019-12-26
-
• بازی جدی توان دست, ملی, سایر, 2019-12-26
-
• بازی تیزران, ملی, سایر, 2019-12-27
-
• بازی تیزران, ملی, سایر, 2019-12-27
-
• جایزه رقابتهای بازی های جدی (گالا) بازی تیزران, بین المللی, جشنواره بین المللی فجر, 2020-12-09
-
• کسب مقام در مسابقه بازی جدی KEEPSTEP, بین المللی, جشنواره بین المللی فجر, 2020-12-10
-
• بازی جدی فیروزه, ملی, سایر, 2020-12-24
-
• بازی سردار, ملی, سایر, 2020-12-24
-
• سردار, ملی, سایر, 2021-03-04
-
• Cognitive and Physical Rehabilitation Game for People with MS, بین المللی, سایر, 2023-05-01
-
• بازی ویدئویی snowmath, ملی, سایر, 2023-09-06
-